Dlaczego zasięg jest słaby? – Powodów jest wiele…
Nie da się łatwo odpowiedzieć, dlaczego nie ma zasięgu, jest wiele czynników, które o tym warunkują. Chociaż mieszkając przy antenie, nie mamy z nimi problemu, to gdy anten operatora nie ma w pobliżu, robi się gorzej.
Możemy cierpliwie czekać i liczyć na to, że operator postawi maszt obok naszego domu. Możemy również wiedzieć jak „złapać” więcej zasięgu. Postaram się wymienić czynniki, przez które mamy kłopoty z zasięgiem oraz jak zgłosić się do operatora z problemem braku anteny.
1# Ukształtowanie terenu
Teren ma tu istotne znaczenie, wysłane fale radiowe są często tłumione przez ukształtowanie terenu.
2# Pogoda
3# Przeciążenie stacji bazowych
Bywa, że z anteną próbuje się połączyć zbyt wiele telefonów.
4# Budynki dookoła
Forma zabudowania również ma znaczenie.
5# Etui
Zaskoczenie? Zdarzają się metalowe etui, a metal nie przepuszcza fal radiowych. Ponadto istnieją etui źle wycięte (to te chińskie), które również mogą blokować fale.

Jak widać to rozwiązanie zastosowane w iphonie 6 jest nie tylko bardzo stylowe, ale również ma praktyczne zastosowanie.
Co ciekawe iphone 5, który był nowszy od iphona 4 charakteryzował się widocznym spadkiem jakości odbieranego sygnału. Podobnie było w modelu samsung galaxy s3 i s2.
Wniosek? – Designerski Wygląd = słabszy odbiór fal radiowych.
Wracając do etui to jeśli mamy takie, które zakrywa paski anten i jest metalowe, to polecam je zdjąć, dzięki temu nie powinniśmy mieć już problemu z zasięgiem.
Zasięg a operator
Wielu operatorów zarzeka się, że nie będzie problemu z zasięgiem, ale tak bywa często tylko na „mapie zasięgu” operatorów. Bywa inaczej bo operatorzy podają teoretyczny zasięg ich anten a forma terenu, zabudowania już nie jest uwzględniana. Zasięg wszędzie – w rzeczywistości jest kompletnie inaczej.
Jednak operatorzy, chcąc usprawnić swoje usługi, czekają na zgłoszenia klientów o słabym zasięgu i starają się coś z tym zrobić w miejscu braku zasięgu.
Jeśli ktoś chciałby zgłosić kłopot z zasięgiem, należy to robić w Biurze obsługi klienta operatora bądź przez jego stronę, np. sieć orange ma do tego specjalny formularz, do którego link jest tutaj. Niestety u innych nie mogłem takowego znaleźć (może, bo szukałem powierzchownie) – powinien być u każdego albo chociaż zwykły formularz zgłoszeniowy, którym również możemy sieć poinformować.
Pytanie tylko, czy zostaną wszczęte jakiekolwiek działania…
Jeśli podobał Ci się mój artykuł/masz jakieś sugestie/pytania, zapraszam do komentowania. Zapraszam również do przeczytania poradnika jak zwolnić pamięć w urządzeniach android.