Zasięg za słaby? Dlaczego smartfon nie ma zasięgu?

Dlaczego zasięg jest słaby? – Powodów jest wiele…

 Nie da się łatwo odpowiedzieć, dlaczego nie ma zasięgu, jest wiele czynników, które o tym warunkują. Chociaż mieszkając przy antenie, nie mamy z nimi problemu, to gdy anten operatora nie ma w pobliżu, robi się gorzej.

Możemy cierpliwie czekać i liczyć na to, że operator postawi maszt obok naszego domu. Możemy również wiedzieć jak „złapać” więcej zasięgu. Postaram się wymienić czynniki, przez które mamy kłopoty z zasięgiem oraz jak zgłosić się do operatora z problemem braku anteny.

1# Ukształtowanie terenu

Teren ma tu istotne znaczenie, wysłane fale radiowe są często tłumione przez ukształtowanie terenu.

2# Pogoda

3# Przeciążenie stacji bazowych

Bywa, że z anteną próbuje się połączyć zbyt wiele telefonów.

4# Budynki dookoła

Forma zabudowania również ma znaczenie.

5# Etui

Zaskoczenie? Zdarzają się metalowe etui, a metal nie przepuszcza fal radiowych. Ponadto istnieją etui źle wycięte (to te chińskie), które również mogą blokować fale.

iphone 6 paski anten
Białe plastikowe paski w obudowie iphona 6 widocznego na zdjęciu kryją paski antenowe.

Jak widać to rozwiązanie zastosowane w iphonie 6 jest nie tylko bardzo stylowe, ale również ma praktyczne zastosowanie.

Co ciekawe iphone 5, który był nowszy od iphona 4 charakteryzował się widocznym spadkiem jakości odbieranego sygnału. Podobnie było w modelu samsung galaxy s3 i s2.

Wniosek? – Designerski Wygląd = słabszy odbiór fal radiowych.

Wracając do etui to jeśli mamy takie, które zakrywa paski anten i jest metalowe, to polecam je zdjąć, dzięki temu nie powinniśmy mieć już problemu z zasięgiem.

Zasięg a operator

Wielu operatorów zarzeka się, że nie będzie problemu z zasięgiem, ale tak bywa często tylko na „mapie zasięgu” operatorów. Bywa inaczej bo operatorzy podają teoretyczny zasięg ich anten a forma terenu, zabudowania już nie jest uwzględniana. Zasięg wszędzie – w rzeczywistości jest kompletnie inaczej.

Jednak operatorzy, chcąc usprawnić swoje usługi, czekają na zgłoszenia klientów o słabym zasięgu i starają się coś z tym zrobić w miejscu braku zasięgu.

Jeśli ktoś chciałby zgłosić kłopot z zasięgiem, należy to robić w Biurze obsługi klienta operatora bądź przez jego stronę, np. sieć orange ma do tego specjalny formularz, do którego link jest tutaj. Niestety u innych nie mogłem takowego znaleźć (może, bo szukałem powierzchownie) – powinien być u każdego albo chociaż zwykły formularz zgłoszeniowy, którym również możemy sieć poinformować.

Pytanie tylko, czy zostaną wszczęte jakiekolwiek działania…

Jeśli podobał Ci się mój artykuł/masz jakieś sugestie/pytania, zapraszam do komentowania. Zapraszam również do przeczytania poradnika jak zwolnić pamięć w urządzeniach android.

Dodaj komentarz