Inpost nie wysyła SMS z kodem? Jeżeli Inpost nie przysyła Ci powiadomień SMS o paczce do odebrania, nie jesteś jedyny/a. Wiele osób już od około roku skarży się, że nie otrzymuje wiadomości SMS z kodem. Inpost nadal przysyła powiadomienia na maila, jednak nie każdy odwiedza skrzynkę codziennie, a i maila łatwo zgubić lub trafia on do spamu. Istnieje szybki i łatwy sposób na przywrócenie powiadomień SMS z kodem na numer telefonu. Po skorzystaniu ze sposobu Inpost ponownie zacznie wysyłać do nas wszystkie wiadomości SMS.
(!) Paczka nieodebrana w ciągu 48 godzin z paczkomatu wraca do sprzedawcy (kiedyś ten czas był dłuższy). Sprzedawca w takim przypadku nie musi zwracać kosztów wysyłki, jak to ma miejsce przy odstąpieniu od umowy zawartej na odległość – czyli zwrocie.
Dlaczego Inpost nie wysyła powiadomień SMS z kodem na numer telefonu?
Wiele osób zastanawia się, po co Inpost potrzebuje numeru telefonu jeżeli i tak nie wysyła na niego powiadomień z kodem SMS. – Używa go do przypisania przesyłki do konkretnego konta w aplikacji (rejestracja numerem telefonu). Również jeżeli wystąpią problemy w transporcie, aby skontaktować się z klientem, np. gdy paczka zagubiła się w sortowni lub została przekierowana do tymczasowego punktu odbioru, z racji przepełnienia paczkomatu docelowego.
Nie tak dawno temu Inpost zmienił politykę dotyczącą powiadomień. Przez to możesz nie otrzymywać powiadomień SMS (domyślnie ich już nie otrzymujesz!). Jednak istnieje jeden szybki (ukryty) sposób na ponowne otrzymywanie powiadomień SMS od Inpostu. Mało osób o nim wie – właściwie głównie sprzedawcy, gdyż Inpost go wcale nie promuje.
Jak wciąż otrzymywać powiadomienia SMS z kodem od Inpost?
Aby otrzymywać powiadomienia z kodem SMS od Inpostu (tak jak to odbywało się dawniej):
Należy jedynie odwiedzić tę stronę, wpisać swój numer telefonu i kliknąć „Wyślij zgłoszenie”.

Gotowe – w ciągu tygodnia Inpost ponownie aktywuje powiadomienia SMS z kodem wysyłane na Twój numer telefonu.
Inpost nie przysłał powiadomienia SMS do odbioru paczki – co zrobić?
W pierwszej kolejności sprawdź skrzynkę mailową. Inpost zawsze przysyła wiadomość z kodem odbioru na maila, który został dopisany do przesyłki.
Innym łatwym sposobem jest zainstalowanie aplikacji i odbiór paczki za jej pomocą. Skrytkę w paczkomacie można otworzyć bezpośrednio za jej pomocą.
Istnieje również trzeci sposób – kontakt z infolinią Inpost. Dodzwonienie się może zająć sporo czasu, jednak sami konsultanci szybko rozwiązują wszelkie problemy. Dodatkowym atutem jest tu również, że w tygodniu infolinia jest dostępna od 7:00-22:00. W Weekendy trochę krócej jednak wciąż długo. Strona kontaktu.
Inne warte uwagi poradniki są tutaj.
Zapraszam również: do sklepu SmartMob 🙂